Psí recept na dnešní den:Odměny-Jablečné křupky

16.01.2012 18:50

Tento recept jsem vymyslel ještě před založením pekárny.Nastrouhal jsem spousty
jablek a uhnětl kilogramy těsta,než se mi podařilo vytvořit sušenky,které můj psí
host,fenka Stella,vzal na milost.Během práce jsem si uvědomil,že mě to baví.

3/4 jablka (asi 90 g)
150 g pšeničné mouky (typ 405)
75 g ovesných vloček
1/2 lžičky skořice
1 lžíce slunečnicového oleje
Navíc:
    pšeničná mouka na vál

NA 1 PLECH
15 min.příprava | 30-35 min.pečení

  1. Vyhřejte troubu na 160°C (horkovzdušnou
    160°C).Plech vyložte pečícím papírem.Oloupejte
    jablko,rozkrojte ho na čtvrtky a vykrojte jádřinec.
    Dužinu nahrubo nastrouhejte.
     
  2. Ve velké míse hnětače smíchejte pšeničnou
    mouku,ovesné vločky a skořici.Přidejte
    nastrouhané jablko a slunečnicový olej.Hnětacími
    metlami vše míchejte asi 2 minuty,pak přidejte
    40 ml vody a míchejte další 4 minuty,dokud se
    těsto nepřestane lepit k míse.
     
  3. Těsto vyklopte na pomoučený vál a propracujte
    rukama,dokud se úplně nepřestane lepit.Pak ho
    rozválejte na sílu asi 4mm.Plát přeneste na plech
    a vidličkou několikrát propíchněte.Nožem nebo
    radýlkem ho pak nakrájejte na čtverečky o straně
    asi 2 cm.

     
  4. Plech vložte do středu trouby a pečte asi 30 až
    35 min.,dokud sušenky mírně nezhnědnou.Pak je
    sundejte s plechu i s papírem,položte na mřížku
    a nechte vychladnout.Asi po 15 minutách
    odstraňte papír a sušenky nechte na mřížce ještě
    trochu vyschnout.

Ovocné varianty

Tento základní recept můžete obměňovat a jablka
nahradit 90 g banánů,malin,jahod nebo sušených
brusinek.Brusinky jsou stále oblíbenější.A není
divu-obsahují většinu antioxidantů a udržují
dobrou kondici.